پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119101
لقب "حيوان" به زنان محجبه!
تاریخ انتشار : 1393/07/10 08:41:23
نمایش : 1610
يک فعال حقوق بشر و مدافع حقوق مسلمانان در بلژيک تصريح کرد که حجاب بزرگترين مشکل زنان در بلژيک است و بسياري از مسلمانان به دليل دين خود از کار برکنار شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «ايزابل پرل» مسلمان بلژيکي است که بيشتر در زمينه حقوق مسلمانان و به ويژه شيعيان در اين کشور فعاليت دارد. وي در مصاحبه با فارس گوشه‌هايي از مشکلات مسلمانان در اروپا به ويژه بلژيک را تشريح کرد.

اين فعال حقوق بشر که از سال ۲۰۰۷ انجمني را در بلژيک به منظور حمايت از حقوق مسلمانان تاسيس کرده، با اعلام اينکه حقوق مسلمانان در بلژيک به شدت زير سوال رفته و مسلمانان در اين کشور با مشکلات بسيار زيادي مواجه هستند، گفت: «در کنار تمام مشکلاتي که براي تمام جامعه مسلمان در کشور بلژيک وجود دارد، حقوق زنان مسلمان بيش از ديگر اقشار ناديده گرفته مي شود. زنان مسلمان از لحاظ پوشش و حفظ حجاب و همچنين ابراز عقايدشان تحت فشار هستند و ناعدالتي‌هاي بسياري در حق آنها صورت مي‌گيرد.»

وي در ادامه افزود: «از جمله مسائلي که براي زنان در بلژيک وجود دارد،‌ مي‌توان به پايمال شدن حق آنها در برخورداري از حقوق برابر در مدارس، دانشگاه‌ها و حتي محيط کار اشاره کرد. زنان مسلمان به هر مدرسه و دانشگاهي نمي‌توانند بروند و اگر بخواهند بدون مشکل ادامه تحصيل بدهند، بايد از ارزش هاي خود دست بکشند و يا اصلا از ادامه تحصيل منصرف شوند.»

*مسلمانان مجبورند در دانشگاههايي با کيفيت پايين تحصيل کنند

پرل در ادامه گفت که دولت بلژيک مدت ۲ سال است که با تصويب قانوني ظاهراً به تمامي بخش‌ها در بلژيک ابلاغ کرده تا شرايط فعاليت مسلمانان در زمينه‌هاي مختلف را فراهم کنند، اما هنوز هم ادامه فعاليت مسلمانان در جامعه بلژيک با مشکلات بسياري مواجه است. در حال حاضر تنها ۲ يا ۳ دانشگاه در بلژيک وجود دارند که مسلمانان بدون مانع مي‌توانند در آنجا به تحصيلات خود ادامه دهند، اما مسئله‌اي که وجود دارد اين است که اين دانشگاه‌ها سطح علمي بسيار پاييني دارند و در حقيقت تحصيل در آنها شايد اصلا مفيد نباشد.

وي ادامه داد که حجاب بزرگترين مشکل در جامعه بلژيک به حساب مي‌آيد که مانع اصلي ورود به دانشگاه‌ها و محيط کار اجتماعي است. در سال‌هاي اخير بسياري از مسلمانان از کار خود برکنار شده و شغلشان را از دست داده‌اند و مشکلات آنها روز به روز افزايش مي‌يابد. شايد فعاليت در مشاغلي با سطح پايين براي مسلمانان امکان‌پذير باشد، اما اين افراد حق فعاليت در سطوح بالاتر و به ويژه سطوح بين المللي را ندارند. در اين ميان زنان با داشتن حجاب،‌ ممنوعيت بيشتري را تجربه مي‌کنند.

*القابي چون «تروريست» و «حيوان» به زنان محجبه نسبت داده مي‌شود

وي ادامه داد «با داشتن حجاب به زنان برچسب تروريست زده مي‌شود و حتي در مواردي نيز القابي چون «حيوان» براي زنان مسلمان محجبه به کار برده مي‌شود. مسلمانان هيچ جايگاهي در جامعه بلژيک ندارند.»

اين فعال حقوق بشر در ادامه اظهارات خود به اقداماتي اشاره کرد که توسط گروه‌هاي حامي حقوق مسلمانان در کشور بلژيک براي احقاق حقوق از دست رفته آنها صورت گرفته است. از جمله اين اقدامات، تأسيس انجمن حمايت از حقوق مسلمانان است که در سال ۲۰۰۷ در بلژيک راه‌اندازي شده و تا به امروز نيز به فعاليت خود ادامه مي‌دهد. حمايت از حقوق مسلمانان و تلاش براي رفع محدوديت‌هايي که براي اين قشر از جامعه بلژيک بوجود آمده، از جمله فعاليت هايي است که اين انجمن صورت مي‌دهد.

اين فعال حقوق بشر در بخش ديگري از اظهاراتش به تلاش رسانه‌ها و نقشي که در شکل دادن به افکار عمومي در جامعه بلژيک ايفا مي‌کنند پرداخت و گفت:‌ «تمام رسانه‌ها در بلژيک بر ضد اسلام و مسلمانان به ويژه زنان مسلمان فعاليت مي‌کنند. تبليغات ضداسلامي و اسلام هراسانه در رسانه‌هاي بلژيک پس از حادثه يازده سپتامبر شدت بيشتري گرفته است. و ميزان اين تبليغات به حدي است که دانشجويان مسلمان پس از يازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ با مشکلات بسياري در زمينه تحصيل خود مواجه شدند.»

*رسانه‌هاي بلژيک به صورت غيرمستقيم به نشر عقايد اسلام‌هراسانه در ميان مردم مي‌پردازند

وي افزود: «رسانه‌هاي بلژيک کاملاً به صورت غيرمستقيم به نشر عقايد اسلام هراسانه در ميان مردم اين کشور مي‌پردازند، چرا که بر اساس قوانيني که تصويب شده تبليغ مستقيم اسلام هراسي در بلژيک منع قانوني دارد اما حتي دولت بلژيک که اين قوانين را تصويب کرده خود نيز در نشر غيرمستقيم اين افکار در ميان مردم اين کشور با بهره‌گيري از رسانه‌ها نقش به سزايي ايفا مي‌کند. يک نمونه از تبليغات منفي عليه مسلمانان اين است که اين ديدگاه را در ميان مردم بوجود آورده اند که نبايد با مسلمانان و زنان مسلمان ازدواج کرد و ازدواج با مسلمانان کانون خانواده را با مشکل مواجه مي سازد.»

پرل در ادامه با اشاره به وجود تعداد بالاي زنان پاکستاني در بلژيک گفت:‌ «سياست بلژيک و رسانه‌ها به گونه‌اي است که برنامه‌اي در پيش گرفته شده تا ديدگاه شهروندان بلژيکي عليه مسلمانان به شدت به هم ريخته و منفي شود. در بلژيک مسلمانان بسياري از پاکستان زندگي مي‌کنند که رسانه‌ها به طور خاص در بخش‌هايي از فعاليت‌هاي اسلام هراسانه خود اين گروه را نيز هدف قرار داده‌اند. هدف نهايي دولت و رسانه ها اين است که اين افراد را مجبور به فرار از بلژيک کنند.»

*لابي صهيونيسم تلاش دارد تا افکار دنيا را عليه ايران تغيير دهد

اين فعال حقوق بشر در پايان به اقدامات ايران هراسانه دولت‌هاي اروپايي و کشور بلژيک اشاره کرد و گفت:‌ «پس از حادثه يازده سپتامبر، ايران به عنوان کانون اصلي اسلام معرفي شد و تمام تمرکزها متوجه ايران شد. از سوي ديگر لابي صهيونيسم و آمريکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا افکار دنيا را بر ضد ايران منفي کنند و بتوانند تحريم‌هاي بيشتري نيز عليه اين کشور اعمال کنند.»
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html